Hyundai prestavuje svoj prvý SUV Genesis
Juhokórejská spoločnosť Hyundai predstavila svoju prvú značku SUV pod názvom Genesis. Analytici uviedli, že je rozhodujúce pre expanziu prémiovej značky na zámorské trhy.
Značka sa odštartovala v roku 2015, je iniciatívou dediča spoločnosti HY Euisun Chung, ktorého cieľom je vylepšiť imidž automobilky s dobrým pomerom hodnoty a ceny.
Jeho zostava len na sedan však obmedzila svoj dosah v spojených štátoch – na svojom najväčšom zámorskom trhu-, kde sa preferencia spotrebiteľa presunula na SUV a kde bola firma Hyundai zapletená do sporov s obchodnými zastúpeniami.
Automobilka plánuje uviesť na trh nový SUV GV80 v Severnej Amerike v prvom štvrťroku 2020. Očakáva sa, že model bude súčasťou posilnej zostavy, ktorá povedie aj k expanzii značky v Číne a Európe, kde sa ešte musí vydať na cestu, William Lee, Global Head of Genesis, povedal na tlačovej konferencii.
Zostava Genesis v súčasnosti zahŕňa iba tri sedany, ktoré podľa analytikov obmedzujú svoju príťažlivosť, najmä so zvýšeným dopytom po SUV medzi mladšími vodičmi v posledných rokoch.
„Vlastníci GN sú niektorí z najstarších na americkom trhu. S priemerným vekom až 62 rokov a to sú starší než majitelia Cadillacu a Lincolna,“ povedal Ed Kim, viceprezident v kalifornskej poradenskej spoločnosti AutoPacific.
„To bude … zohrávať úlohu pri privádzaní mladších kupujúcich k značke,“ uviedol.
Značka dosiahla pokrok v obnove svojej maloobchodnej siete v USA v roku 2019 po preklopení stratégie samostatných predajcov na predaj vozidiel značky HY, čo viedlo k právnym sporom s predajcami tejto spoločnosti.
Okolo 350 predajcov HY v Spojených štátoch má showroomy GN a asi tucet v „počiatočných fázach“ vývoju plánov pre samostatné predajné priestory spoločnosti GN, uviedol hovorca spoločnosti Genesis Kevin Smith v americkom vyhlásení.
Viac ako 70 percent vozidiel Genesis sa predalo v Južnej Kórei, zvyšok sa predal hlavne v Spojených štátoch.